Magnetoterapie

01.02.2021

Magnetoterapie se využívá pro její biostimulační a hojivé účinky a je mimořádně účinná při působení na otoky (edémy). Magnetické pole rovněž rozšiřuje drobné cévy a zlepšuje tak prokrvení.

Absolutní kontraindikace magnetoterapie

• Při používání citlivých lékařských elektronických zařízení jako jsou kardiostimulátor, voperovaný defibrilátor, endokochleární implantát (v oblasti hlavy, krku a horní části trupu).
  • V těhotenství.
  • Při krvácení jakéhokoli původu. Magnetické pole zvyšuje prokrvení tkání a tím by se krvácení v některých případech mohlo zvýšit.
  • Při bolestech neznámého původu.

Relativní kontraindikace magnetoterapie

• Při hyperfunkci endokrinních žláz (zvýšená funkce) neaplikujeme v jejich lokalitě. U osob s diagnózou tumoru a po operaci zhoubného nádoru nebo léčbě chemoterapií či radioterapií je aplikace na zvážení lékaře. Při infekčním onemocnění během teplot nad 38 °C. Aktivní tuberkulóza - dle zvážení lékaře. Při záchvatovitých neurologických onemocněních jako je epilepsie apod. neaplikujeme na oblast hlavy, pouze na doporučení neurologa. U závažných mykotických (plísňových) onemocnění. Nedoporučuje se kombinace s radioterapií.

Elektroléčba patří k fyzikální terapii, při které je využíván léčebný účinek různých forem elektrické energie. V převážné míře se využívá pro své analgetické účinky, zlepšuje krevní cirkulaci a výživu tkání, tlumí zánětlivou aktivitu. V kombinaci s ultrazvukem se využívá pro léčbu spoušťových bodů a svalových oblastí v hypertonu.

Magnetoterapie

Rázová vlna

01.02.2021

Klinické použití - bolesti v ramenou, epikondylitida, bolest v kříži, bolest Achillovy šlachy, patelární tendinitida, léčba spoušťových bodů, zamrzlé rameno, periarthritis humeroscapularis, calcar calcanei/ patní ostruha, artritické změny - sekundární symptomy, radiální a ulnární epikondylitida, svalová distenze, prodloužená léčba kloubní distorze,...